۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اطلاع رسانی
فراخوان شرکت در پاکسازی روز  پاک پاوه

فراخوان شرکت در پاکسازی روز پاک پاوه

بسمه‌تعالی «۳۱ اردیبهشت ماه روز پاک پاوه: فرصتی مناسب برای تأکید بر اهمیت مشارکت و مسئولیت‌پذیری شهروندان در داشتن محیط زندگی و شهری زیبا، پاکیزه و سالم» همگان بر این امر واقفند که پیوندی ناگسستنی میان زیبایی و پاکیزگی محیط زندگی و سلامت جسمی و روانی انسان وجود دارد. نمی‌توانیم از سلامت جسم و روان […]

بسمه‌تعالی

«۳۱ اردیبهشت ماه روز پاک پاوه: فرصتی مناسب برای تأکید بر اهمیت مشارکت و مسئولیت‌پذیری شهروندان در داشتن محیط زندگی و شهری زیبا، پاکیزه و سالم»
همگان بر این امر واقفند که پیوندی ناگسستنی میان زیبایی و پاکیزگی محیط زندگی و سلامت جسمی و روانی انسان وجود دارد. نمی‌توانیم از سلامت جسم و روان انسان صحبت کنیم اما از پاکیزگی و زیبایی محیط زندگی سخن به میان نیاوریم و نمی‌توانیم از پاکیزگی و زیبایی محیط زندگی و شهر بگوییم و از نقش مهم و سازنده مشارکت و احساس مسئولیت شهروندان در ایجاد آن غافل بمانیم.
با نگاهی به بنیان‌ها و فرهنگ گذشتگانمان موارد زیادی از توجه به محیط زندگی و پاکیزگی و زیبایی آن بر می‌خوریم چراکه آنان به تأثیر آن بر سلامت انسان و به جمله «شهر ما خانه ما» اعتقاد راسخ داشتند. مثلاً گذشتگانمان به کاشت درخت، گل، گیاه و در یک کلام ایجاد فضای سبز در بالکن، حیاط و اطراف منازلشان و نیز آب و جارو و پاکیزه کردن هر روزه محله و اطراف منازلشان بسیار اهمیت می‌دادند و معتقد بودند پاکیزگی و زیبایی اطراف منازل و محله به اندازه داخل منزل اهمیت دارد و باید به آن پرداخت. ما هم باید به عنوان یک شهروند مسئولیت‌پذیر با تأسی از گذشتگانمان با مشارکت بیش از پیش خود هر روز یک قدم طلایی کوچک برای رسیدن به محله و شهری زیبا و پاکیزه برداریم.
هدف از نامگذاری ۳۱ اردیبهشت ماه به نام «روز پاک پاوه» نیز یادآوری و تأکید بر لزوم توجه بیش از پیش ما شهروندان به مطالب فوق و اهمیت مشارکت شهروندان در داشتن شهری زیبا و پاکیزه بوده است.
بدین‌سان امسال به مناسبت فرا رسیدن ۳۱ اردیبهشت ماه (روز پاک پاوه) از کلیه شهروندان فهیم شهرمان که همواره دغدغه شهری پاک و سالم را دارند دعوت به عمل می‌آید در راستای رسیدن به هدف فوق ، اهالی هر محل در یک اقدام دست جمعی با نظافت و زیباسازی کوچه، محله و اطراف منازل خود به استقبال پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه یعنی روز پاک پاوه برویم. در پایان این روز ، محله برتر توسط هیأت داوران بر اساس معیارهای پاکیزگی و آراستگی برگزیده و معرفی خواهد شد و اهالی محله مذکور علاوه بر تخفیف‌های عوارض در نظر گرفته شده توسط شهرداری برای کلیه شهروندان در سال ۱۳۹۴، از ۲۰% تخفیف بیشتر بهره‌مند خواهند شد.
همچنین در راستای یادآوری نقش ما شهروندان در کاهش آلودگی هوا و ترافیک و همچنین ایجاد و جاانداختن فرهنگ دوچرخه‌سواری و نقش آن در کاهش آلودگی و ترافیک و ارتقای سلامت شهروندان علاوه بر اینکه از شهروندان محترم انتظار می‌رود که در روز ۳۱ اردیبهشت ماه حتی‌الامکان از خودروی شخصی استفاده نکنند، یک مسابقه دوچرخه‌سواری هم برای عموم شهروندان (شهروندانی که دوچرخه دارند) در رده‌های سنی مختلف در روز پاک پاوه (پنج‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه) رأس ساعت ۵ بعدازظهر در مسیر خیابان گردشگری از جنب یادمان شهدا به طرف سراب هولی برگزار خواهد شد و به نفرات برتر هدایایی به رسم یادبود تقدیم خواهد شد. شهروندان محترم می‌توانند جهت ثبت نام و شرکت در مسابقه تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه ۹۴/۲/۲۹ به روابط عمومی شهرداری پاوه مراجعه فرمایند.
بیایید همه با هم جهت استقبال از روز مذکور از منازل خود خارج شده و با حضور مؤثر و پررنگ خود محلات شهر را برای روز پاک پاوه آماده سازیم؛ چراکه مشارکت و همراهی آگاهانه و داوطلبانه ما شهروندان است که می‌تواند ما را به هدف داشتن محله و شهری زیبا و پاکیزه برساند.

عکس روز پاوه

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*