۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » صورتجلسه
مراحل پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست اقدام شهرداری پاوه در سال ۱۳۹۶

مراحل پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست اقدام شهرداری پاوه در سال ۱۳۹۶

به گزارش روابط عمومی شهرداری پاوه؛ علی‌محمد میری شهردار پاوه گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی در دست اقدام شهرداری در سال ۱۳۹۶ به شرح ذیل جهت اطلاع شهروندان محترم ارائه نمود: ۱- ادامه احداث جاده بالادست (کنارگذر شاهو) احداث جاده بالادست که راهی برای برون رفت از معضل ترافیک پاوه محسوب می‌شود و […]

به گزارش روابط عمومی شهرداری پاوه؛ علی‌محمد میری شهردار پاوه گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی در دست اقدام شهرداری در سال ۱۳۹۶ به شرح ذیل جهت اطلاع شهروندان محترم ارائه نمود:

۱- ادامه احداث جاده بالادست (کنارگذر شاهو)

  1. احداث جاده بالادست که راهی برای برون رفت از معضل ترافیک پاوه محسوب می‌شود و نقش مؤثری در آینده شهر ایفا خواهد کرد و می‌تواند آغازی برای شروع فعالیت مهم و اساسی رینگ شهری استاندارد تلقی گردد، در سنوات گذشته حدود یک کیلومتر از آن با عرض ۳ متر انجام اما به دلایلی ادامه آن متوقف شده بود، که سال گذشته با پیگیری‌های مستمر و کسب موافقت‌های اصولی از مبادی ذی‌ربط ادامه احداث آن (۲/۵ کیلومتر باقیمانده با عرض حداقل ۹ متر) و تعریض ۱ کیلومتر اولیه از ۳ متر به ۹ متر در دستور کار شهرداری قرار گرفت و توضیح اینکه به منظور صرفه‌جویی و بهره‌وری بیشتر، امورات مذکور توسط کادر مهندسین و ماشین‌آلات شهرداری صورت گرفته است.اکنون جاده تا انتهای مسیر باز شده و زیرسازی آن انجام و انعقاد قرارداد خرید و حمل مصالح جهت آسفالت آن در حال انجام است.   
  2. مراحل اولیه کوه‌بری و تسطیح پروژه مذکور از محل منابع داخلی و در ادامه از محل اعتبارات بند «و» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۵ انجام گرفته است. 

    ۲- دیوارسازی جاده گردشگری

    جاده گردشگری به دلیل عدم وجود حفاظ، فاقد ایمنی لازم جهت تردد بود و لازم بود تدابیری در خصوص آن اندیشیده شود و از سازه‌ای استفاده شود که هم محکم باشد و هم کم‌هزینه و هم به سبب گردشگری بودن مسیر، شکیل بوده و به نحوی باشد که مانع دید نگردد و به همین دلیل تصمیم بر آن شد دیوار مالن ۳-۲ رجی انجام شود.

     

    این پروژه از محل اعتبارات استانی  و توسط پیمانکار به عرض ۶۵-۵۵ سانتیمتر به انجام رسیده است.

    ۳- احداث ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۲ 

    از دیگر اقدامات ضروری و مفید در راستای خدمات‌دهی مطلوب به شهروندان، آغاز احداث ساختمان شماره ۲ آتش‌نشانی در سه راهی بیمارستان است.

     شعاع خدماتی آتش‌نشانی باید به نحوی باشد که با حداکثر دسترسی در کمترین زمان ممکن بتواند به ارائه خدمات بپردازد، اما در شهر پاوه به دلیل ترافیک سنگین گاهاً سه یا چهار برابر شرایط مورد انتظار زمان می‌برد و در نتیجه در بیشتر اوقات حضور آتش‌نشانان تأثیر چندانی در مهار حریق در بخش ورودی شهر نداشت و این مشکل منجر به بروز خسارات جبران‌ناپذیری می‌شد. بنابراین سرعت عمل در مواقع حساس و سرنوشت‌ساز و ارائه خدمات در کوتاهترین زمان ممکن به شهروندان تبدیل به دغدغه‌ای جدی برای این شهرداری شده بود و با پیگیری‌های به عمل آمده، توافقات لازم جهت احداث ساختمان شماره ۲ آتش‌نشانی انجام پذیرفت و ساخت آن آغاز گردید.

     

       این پروژه که از محل اعتبارات بند «و» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۵ در زمینی واقع در سه راهی بیمارستان در حال انجام است تاکنون عملیات خاکبرداری گسترده (۱۶۰۰ متر مکعب)، ایجاد دیوار حائل (۶۵۰ متر مکعب) و اجرای فنداسیون و ستون‌ها از نوع بتن انجام شده است. لازم به توضیح است که مقاومت فنداسیون و ستون‌ها به نحوی است که شرایط لازم جهت ساخت طبقات فوقانی در آینده را دارد.

     

     ۴- اصلاح و بهسازی میدان مولوی

    بافت بسیار قدیمی و سیمای نامناسب میدان مولوی (میدان مرکزی شهر) به دلیل عدم تقارن و چینش نامتناسب المان‌های موجود در آن، پستی و بلندی و … از یک طرف و ایجاد ترافیک در محدوده میدان به دلیل استقرار جمعی از شهروندان دور میدان جهت گذراندن اوقات فراغت از طرف دیگر، اتخاذ تدابیری جهت ساماندهی آن را الزامی می‌نمود.

     

     بنابراین به سبب شرایط ویژه آن ساماندهی میدان با یک طراحی بسیار مدرن و جدید و به عنوان یک پارک میدان در دستور کار شهرداری قرار گرفت تا هم سیمای مناسبی پیدا کند و هم فضایی در خور شأن برای سپری نمودن اوقات فراغت شهروندان محترم فراهم شود.

     

     این پروژه از محل اعتبارات بند «و» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۵ در حال انجام است و تا کنون تخریب میدان قدیمی و دیوار سنگی اطراف، احداث دیوارهای آبنما به صورت بتن آرمه یکپارچه به مساحت ۱۲۰ متر مربع و چندین لایه آسفالت (حدود ۷۰-۶۰ سانتیمتر) بیندر و توپکا جهت تراز نمودن و شیب دادن به سمت جداول جهت اصلاح دید و رفع آبگرفتگی قدیمی میدان انجام شده و تمام مصالح مورد نیاز جهت ادامه کار و تأسیسات آبنما خریداری کشده که در آینده نزدیک نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

    ۵- احداث سوئیت‌های اقامتی در پارک شهید کاظمی (کومکال)

  3. شهرداری در گذشته اقدام به ساخت ۶ دستگاه سوئیت اقامتی در محل مذکور نموده بود اما به سبب گردشگرپذیر بودن شهر و استقبال کم‌نظیر گردشگران، سوئیت‌های موجود پاسخگو نبود و به جهت رسالتی که شهرداری در این زمینه دارد و نیاز شهر به ماندگاری گردشگر و ایجاد ارزش افزوده برای شهر و افزایش درآمد سرانه ساکنان شهر و به دلیل واقع شدن سوئیت‌ها در بهترین موقعیت جغرافیایی شهر و دارا بودن بهترین چشم‌انداز برای گردشگران (اشراف به شهر پاوه و باغ‌ها و روستای دیدنی خانقاه)، سعی کرد به نوبه خود اقدامی در رابطه با رفع نیاز شهر و توسعه و رونق گردشگری شهر انجام دهد و به همین جهت تصمیم بر آن شد ظرفیت مذکور را به بیش از ۱۵۰ درصد (یعنی احداث ۹ سوئیت دیگر) توسعه دهیم و اکنون عملیات ساخت و ساز به پایان رسیده است و ۱۵ دستگاه فعال می‌باشد. 

    این پروژه از محل اعتبارات بند «و» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۵ انجام پذیرفته است.

     

       

    ۶- آسفالت معابر سطح شهر

    وضعیت نامطلوب و فرسوده آسفالت معابر و قدمت چندین ساله آن تبدیل به معضل و دغدغه‌ای بزرگ برای شهروندان و شهرداری در طول سالیان گذشته شده بود، باعث شد اجرای آسفالت در پاوه به مهم‌ترین اولویت و رویکرد شهرداری در ماه‌های اخیر تبدیل شود و از مدتها پیش مقدمات انجام آن (خرید قیر، شن و ماسه مرغوب) از محل منابع درآمد داخلی شهرداری فراهم آید اما همانطور که بارها اطلاع‌رسانی گردید به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی به تعویق افتاد تا اینکه با پایداری شرایط جوی، طرح نهضت آسفالت معابر و خیابان‌های سطح شهر، از جاده گردشگری آغاز شد و اکنون پس از اتمام آسفالت جاده گردشگری آسفالت حد فاصل میدان مولوی و میدان شهدا آغاز شده و به امید خدا چنانچه اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد در ادامه و ظرف یک ماه آینده سایر معابر شهر بر اساس اولویت‌بندی آسفالت خواهند شد و شهرداری در اقدامی کم سابقه و بر اساس طرح بزرگ نهضت آسفالت، خدمات شایسته‌ای را به شهر و شهروندان ارائه خواهد نمود.

     

    آسفالت جاده گردشگری

     

    آسفالت خیابان انقلاب اسلامی

     

    ۷- توسعه و بازسازی مسجد بلوار و سرویس‌های بهداشتی آن

    از آنجا که محدوده مورد نظر به جهت وجود پارک، بازارچه‌های مرزی و ترمینال مسافربری از موقعیت‌های با تراکم جمعیت بالای شهر محسوب می‌شود و به جهت ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ضرورت توسعه اماکن یاد شده بر کسی پوشیده نبود. بنابراین به دلیل ضرورت امر و برای رفع نیاز شهر و شهروندان و ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان و بالاخص مهمانان ارجمند در دستور کار شهرداری قرار گرفت و اکنون پیمانکار تعیین شده(مناقصه) و عملیات ساخت آن آغاز شده است. این پروژه از محل اعتبارات استانی انجام خواهد شد.

     

    ۸- ساماندهی ورودی شهر (نصب تابلوی استقبال و ساماندهی دستفروشان)

    سیمای بصری ورودی‌ شهر به عنوان پیشانی شهر بسیار حائز اهمیت است و به عنوان اولین عرصه از فضاهای شهری، ورود به شهر را خوشامد می‌گوید به همین دلیل همسان‌سازی پیاده‌روهای آن در سال گذشته در دستور کار شهرداری قرار گرفت و انجام شد. اما هنوز دو مشکل اساسی دیگر در ورودی شهر وجود داشت: ۱- عدم وجود تابلوی ورودی درخور شهر ۲- ازدحام دستفروشان در ورودی شهر بنابراین امسال تصمیم بر آن شد هر دو مورد مذکور به سرعت انجام پذیرند. ابتدا اقدام به تهیه و نصب تابلویی زیبا و شکیل با مضمونی مناسب در ورودی شهر با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶۰/۰۰۰/۰۰۰ریال نمودیم.

    استقرار دستفروشان در ورودی شهر باعث می‌شد این اقدامات تا حدود زیادی به چشم نیاید و همچنان ورودی شهر نابسامان به نظر آید. بنابراین لازم بود تدابیری اتخاذ شود. به همین منظور ساماندهی دستفروشان در محلی مناسب مد نظر قرار گرفت و برای این کار محل ترمینال سابق کرمانشاه پس از حل اختلافات قدیمی شهرداری با اوقاف در مورد ترمینال سابق (که یکی از مشکلات عمده شهرداری بود) در نظر گرفته شد و کلیه دستفروشان در آنجا مستقر شده و ورودی شهر ساماندهی شد.  




برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*