۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » صورتجلسه
نصب سرعت‌گیر در خیابان‌های شهری منسوخ شده است

نصب سرعت‌گیر در خیابان‌های شهری منسوخ شده است

به گزارش روابط عمومی شهرداری پاوه؛ علی‌محمد میری شهردار پاوه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات کلیه شهروندان در ماه مبارک رمضان و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و درخواست از شهروندان جهت حفاظت و نگهداری آسفالت انجام شده در شهر به سبب آنکه پروژه مذکور از محل اعتبارات داخلی شهرداری که متعلق به شهروندان […]

به گزارش روابط عمومی شهرداری پاوه؛ علی‌محمد میری شهردار پاوه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات کلیه شهروندان در ماه مبارک رمضان و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و درخواست از شهروندان جهت حفاظت و نگهداری آسفالت انجام شده در شهر به سبب آنکه پروژه مذکور از محل اعتبارات داخلی شهرداری که متعلق به شهروندان است و اعمال نهایت صرفه‌جویی شهرداری در هزینه‌های جاری به انجام رسیده است.

در ادامه شهردار پاوه ضمن منسوخ دانستن نصب سرعت‌گیر در دنیا و اینکه سرعت‌گیر در خیابانی که مسیر اصلی حمل و نقل عمومی باشد نصب نمی‌‌گردد افزود: اکنون در بسیاری از نقاط شهری به رنگ‌آمیزی و یا نصب تابلو اکتفا می‌گردد؛ چرا که سرعت‌گیر معایب فراوانی دارد.

علی‌محمد میری در ادامه معایب نصب سرعت‌گیر را به شرح زیر عنوان نمود:

  • نصب سرعت‌گیر به صورت غیرسری عملاً فایده‌ای نخواهد داشت چرا که رانندگانی که تمایل به راندن با سرعت بالا دارن پس از عبور از آن دوباره سرعت خود را افزایش می‌دهند.
  • باعث ایجاد خسارت به وسایل نقلیه می‌شود.
  • باعث ایجاد تأخیر در سرویس‌دهی وسایل نقلیه اورژانسی مثل آمبولانس، آتش‌نشانی یا پلیس می‌شود.
  • سرعت‌گیرها به دلیل مجبور کردن رانندگان به ترمزهای ناگهانی، در برخی مواقع منجر به امکان برخورد اتومبیل پشتی با اتومبیل جلویی و یا انحراف به معابر دیگر و ایجاد حادثه می‌شوند.
  • کم کردن سرعت وسیله نقلیه و شتابگیری مجدد آن علاوه بر بالا بردن مصرف سوخت، آلودگی صوتی و زیست-محیطی نیز ایجاد می‌کند.

شهردار پاوه پس از برشمردن معایب فوق افزود: ضمن انجام آسفالت معابر، با تکیه بر فرهنگ والای شهروندان پاوه و به منظور مرتفع نمودن معایب فوق، تصمیم بر آن شد سرعت‌گیرها با کاهش ارتفاع، ملایم‌تر شوند چراکه وجود آنها را توهین به شعور اکثریت قریب به اتفاق شهروندان می‌دانستیم و بر این باور بودیم که نباید به خاطر درصد بسیار قلیلی از شهروندان بی‌ملاحظه باعث به زحمت افتادن و وارد آمدن خسارت به اکثریت شهروندان با فرهنگ و قانون‌مدار شویم.

میری تأکید کرد بهتر است ما شهروندان با محوریت پلیس محترم راهور با آن افراد بی‌ملاحظه و قانون‌گریز برخورد نماییم تا نیازی به نصب مجدد سرعت‌گیرهای خشن نداشته باشیم.

وی در پایان گفت: با این وجود اگر آحاد شهروندان، متقاضی نصب مجدد سرعت‌گیرها باشند، در خصوص نصب مجدد آنها اقدام خواهد شد؛ چراکه شهر متعلق به شهروندان است. در ضمن شهرداری در نظر دارد پس از اتمام آسفالت سایر معابر، نسبت به خط‌کشی و رنگ‌آمیزی معابر عرضی پیاده‌رو اقدام نماید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*