۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » صورتجلسه
برگزاری جشن میلاد نبی مکرم اسلام و رونمایی از بزرگ‌ترین المان دف جهان در شهر پاوه

برگزاری جشن میلاد نبی مکرم اسلام و رونمایی از بزرگ‌ترین المان دف جهان در شهر پاوه

به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر پاوه و با همکاری خانه دف هورامان جشن میلاد پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و آئین رونمایی از بزرگ‌ترین المان دف جهان با شکوه هر چه تمام‌تر و با استقبال گسترده شهروندان در تقاطع فرهنگیان شهر پاوه برگزار گردید. به گزارش روابط عمومی شهرداری پاوه؛ این مراسم خاطره‌انگیز که با […]

به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر پاوه و با همکاری خانه دف هورامان جشن میلاد پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و آئین رونمایی از بزرگ‌ترین المان دف جهان با شکوه هر چه تمام‌تر و با استقبال گسترده شهروندان در تقاطع فرهنگیان شهر پاوه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری پاوه؛ این مراسم خاطره‌انگیز که با حضور فرماندار محترم شهرستان، دادستان محترم پاوه، اعضای محترم شورای اداری  و عموم مردم در تقاطع فرهنگیان (محل نصب بزرگ‌ترین المان دف) برگزار شد با تلاوت آیاتی چند از کلام‌ا… مجید آغاز شد سپس علی‌محمد میری شهردار پاوه ضمن عرض خیر مقدم و تبریک میلاد نبی گرانقدر اسلام به انگیزه‌های شهرداری در رابطه با ساخت بزرگ‌ترین المان دف جهان پرداخت و اظهار داشت: از آنجا که دف سازی عرفانی است و ریشه در اعتقادات مردم ما دارد، دارای جایگاه خاصی در میان مردم بوده و در بسیاری از مراسم‌های آئینی از آن استفاده می‌شود و نیز قدرشناسی از نیات صادقانه جوانان افتخارآفرین شهر در زمینه دف‌نوازی (آقایان شعیب و صهیب بهرامی) در خصوص ارائه درخواست به این شهرداری سبب شد ما در خصوص تهیه و نصب بزرگ‌ترین المان دف جهان اقدام نماییم.

وی ادامه داد: پشنهاد خانه دف هورامان جهت سیر مراحل قانونی به شورای شهر ارجاع داده شد که خوشبختانه با موافقت شورای شهر زمینه خرید و نصب آن در یکی از میادین شهر در دستور کار قرار گرفت، لیکن از آنجا که در نظر بود امسال به مناسبت میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت جشنی برگزار نماییم رونمایی از آن را به همین مناسبت مبارک موکول نمودیم.

شهردار پاوه اظهار کرد: امیدواریم به سمتی  حرکت کنیم که بتوانیم پاوه را به عنوان مهد دف، در جهان معرفی کنیم و این نیز ممکن است چرا که استعداد و ظرفیت انجام این کار در پاوه به عنوان کانون و مهد رشد و توسعه دف جهان وجود دارد.

شهردار پاوه در پایان سخنان خود از همراهی کلیه اداراتی که به نحوی از انحا با شهرداری جهت برگزاری مراسم همراهی نموده بودند علی‌الخصوص فرمانداری، سپاه، نیروی انتظامی و راهور تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه مراسم آقای حیدر محمدی سازنده دف و ریاست محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخن پرداختند.

پایان بخش مراسم رونمایی از المان بزرگ‌ترین دف جهان و همخوانی و دف نوازی بسیار زیبای هنرمندان خانه دف هورامان بود.

گفتنی است مواردی از قبیل اجرای مراسم در فضای روباز، نصب و رونمایی از بزرگ‌ترین المان دف جهان، حضور پرشور و گسترده مردم که اکثراً با رضایت خاطر مراسم را ترک و برونداد آن را مثبت ارزیابی نمودند، مراسم مذکور را در نوع خود منحصر به فرد ساخت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*