۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اطلاع رسانی
برگزاری همایش تجلیل از برترین های کنکور سراسری سال ۹۴ شهر پاوه

برگزاری همایش تجلیل از برترین های کنکور سراسری سال ۹۴ شهر پاوه

روز پنج شنبه مورخ ۹۴/۰۵/۱۵ ساعت ۶ عصر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی شهر و شهرداری پاوه همایشی با حضور جمعی از فرهیختگان، مسئولین و معتمدین شهر به منظور تقدیر و تشکر از نفرات برتر کنکور سراسری سال ۹۴ با حضور خانواده های محترم آنان برگزار نمودند. در این مراسم ابتدا […]

روز پنج شنبه مورخ ۹۴/۰۵/۱۵ ساعت ۶ عصر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی شهر و شهرداری پاوه همایشی با حضور جمعی از فرهیختگان، مسئولین و معتمدین شهر به منظور تقدیر و تشکر از نفرات برتر کنکور سراسری سال ۹۴ با حضور خانواده های محترم آنان برگزار نمودند.

IMG_7275
در این مراسم ابتدا آیاتی از کلام ا… مجید توسط جناب آقای عالم ازکات قرائت و سپس سرود ملی جمهوری اسلامی ایران نواخته شد

IMG_7254

آنگاه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر پاوه در سخنانی تشویق و تقدیر از نخبگان جامعه را ابزاری مهم برشمرد و در ادامه گفت: در شهر ما اگر در مقطع زمان خاص خود برای افراد در صنف های متفاوت ابزار تشویق بکار می رفت و افراد نخبه به عنوان الگو به جامعه ما معرفی می شدند چه بسا حس بخالت باعث می شد که دیگران به این کار ترغیب شوند، اما می بینیم در گذر زمان انسان های شاخص در منطقه در حوزه های مختلف دستاوردهای خوبی را کسب نمودند اما کمتر به آنها توجه شد و در جامعه محو شدند.
حیدر اسلامی نیا گفت: اگر ما افراد نخبه و متخصص در هر زمینه را به عنوان یک الگو به جامعه و مردم معرفی کنیم باعث می شود که دیگران از این افراد شاخص تاثی پذیرفته و برای دستیابی به آن شرایط تلاش و تکاپو نمایند.

IMG_7270
وی یکی از رسالت های شورای اسلامی شهر و شهرداری پاوه را توجه به این مقوله دانست و اعلام نمود: در اولین روز اعلام نتایج کنکور سراسری تجلیل از برترینها را در دستو کار شورا قرار دادیم تا به عنوان نماینده مردم در کنار سایر مراسماتی که مدیریت آموزش و پرورش پاوه، دبیرستان ها و کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) برای تقدیر از این عزیزان برگزار نموده اند مراسم تجلیلی داشته باشیم و این دانش آموزان را به عنوان الگویی به جامعه معرفی کنیم.

 

IMG_7304
سخنران دیگر مراسم دکتر جزا راهکان نیز در مورد واژه نخبه و نقش نخبگان در جامعه سخنان مبسوطی بیان نمود و در ادامه گفت: در جوامعی که حرکت نخبگان افقی باشد معمولا قدرت و ثروت در بین عده محدودی منتقل و دست به دست می شود و این جامعه نخبه پرور نبوده و به عوارض مختلفی مبتلا می شود.
وی در ادامه افزود: اگر در یک جامعه شرایطی فراهم گردید تا افراد با تلاش و توانمندی خود بتوانند به راس هرم دست یابند آن جامعه، جامعه ای نرمال بوده و امکان بروز انحرافات در آن بسیار کم می باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به پدیده ترقیق هوشی و اینکه اداره جامعه بوسیله افراد با بهره هوشی پایین تر صورت می گیرد اشاره نمود و جامعه ای را که دست نخبگان باشد، جامعه ای معرفی نمود که بوسیله بهره هوشی بالاتری اداره می شود.
دکتر جزا راهکان یکی از اشتباهات جامعه ما را دخالت ندادن مسئله ژنتیک در ازدواج جوانان دانست و در پایان خاطر نشان ساخت: معمولا هوش ارتباط مستقیمی با تحصیل دارد و تحصیل نیز ارتباط مستقیمی با زاد و ولد کم دارد؛ پس این انتقال ذخیره ژنی بهره هوشی، کمتر صورت می گیرد و این خود می تواند به عنوان یکی از عوامل اصلی پایین بودن میانگین بهره هوشی جامعه مطرح باشد. برای حل این مشکل هیچ گاه نباید اصرار داشته باشیم که یک نفر باهوش با یک نفر با هوش ازدواج کند چراکه اینکار باعث شده افراد با ضریب هوشی پایین تر با یکدیگر ازدواج نمایند و برایند آن به ضرر جامعه می باشد.

IMG_7329

 

سخنران دیگر مراسم شهردار پاوه پس از عرض سلام و خیر مقدم خدمت مدعوین محترم، طی سخنانی ضمن تشکر از معلمان عزیز در جامعه در مقاطع مختلف تحصیل، آنها که هدایت مان دادند تا درست زندگی کنیم ، عزت و سربلندی آنها را از خداوند تبارک و تعالی مسئلت نمودند
شهردار پاوه از والدین بچه ها که با محدودیت و محرومیت آنها را درست تربیت کرده اند تشکر نمود و ضمن تبریک به دانش آموزان عزیز که با رتبه خوب در کنکور سراسری پذیرفته شده اند از زحمات آنان نیز تشکر نمود.

IMG_7314
سلام خسروی در ادامه به وجود عوامل بازدارنده از جمله شبکه های تلویزیون تا فضای مجازی که جوان امروز با آنها درگیر است تا درس نخواند اشاره واظهار نمودند در زمان گذشته درس خواندن زیاد سخت نبود و اوقات فراغت را می شد با درس خواندن پر نمود اما در دوران جدید درس خواندن جزء اوقات فراغت نیست مگر اینکه انگیزه و اراده قوی داشته باشی تا به دور از عوامل منفی درس خواند و تنها راه برون رفت جوانان منطقه اورامانات از مشکلات موجود را، تحصیل معرفی نمود.
سلام خسروی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشتند اکنون در جامعه، منطقه و شهر ما کارها دست نخبگان نیست. کسانیکه نخبه هستند و بر اساس قانون طبیعت باید جلودار حرکت جامعه باشند، هیچ کاره اند و بعضا میانگین به پایین جامعه فعالیت می کنیم و ما مسئولیت هایی را برعهده گرفته ایم. پس آنهایی که باهوشند نباید در یک گوشه انزوا بگیرند و همچنین نباید انتظار داشته باشیم کسی با بهره هوشی زیر ۸۰ درک ضرورت داشته باشد و به این تشخیص برسد که آقای باهوش شما بفرمایید جای من کار را برعهده بگیرید؛ این هیچ گاه اتفاق نمی افتد و اتفاقا عکس آن روی می دهد.
شهردار پاوه به پیش قدم شدن نخبگان جامعه در امور اشاره نمود و در پایان گفت: انتظار داریم احساس مسئولیت در جامعه نخبه ما بیشتر شود و حضورمان در عرصه تحولات اجتماعی فعال باشد و به کسانیکه خداوند استعدادی به آن ها عطا نموده قدر نهیم و این برنامه نیز در راستای درک این ضرورت تدارک دیده شد.

 

IMG_7330
خسروی این مراسم را از برنامه های دیگری که در این سالن برگزار شده متفاوت دانست و متمایز بودن آن را نیز تجلیل از علم و دانایی و تجلیل از زحمات عالمان عنوان نمود.
پایان بخش مراسم اهداء جوائز به نفرات برتر کنکور سراسری سال ۹۴ شهر پاوه بمنظور تقدیر و تشکر از زحمات آنان و ایجاد انگیزه در جوانان برای تحصیل بود.

 

IMG_7347

 

IMG_7348

 

IMG_7357

لازم به ذکر است اجرای برنامه توسط سرکار خانم قادری به بهترین نحو ممکن صورت پذیرفت

IMG_7265

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*