۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اطلاع رسانی
برگزاری همایش بررسی ابعاد چگونگی برخورد با اعتیاد  به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر

برگزاری همایش بررسی ابعاد چگونگی برخورد با اعتیاد به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر

روز سه شنبه مورخ ۹۴/۰۴/۰۹ ساعت ۶ عصر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی شهر و شهرداری پاوه با همکاری انجمن پیشگیری از اعتیاد شهرستان پاوه ( ژیانه وه ) و انجمن معتادان گمنام همایشی به منظور حساس نمودن جامعه به تبعات منفی اعتیاد با حضور معتمدین شهر و جمعی از نیروهای […]

روز سه شنبه مورخ ۹۴/۰۴/۰۹ ساعت ۶ عصر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی شهر و شهرداری پاوه با همکاری انجمن پیشگیری از اعتیاد شهرستان پاوه ( ژیانه وه ) و انجمن معتادان گمنام همایشی به منظور حساس نمودن جامعه به تبعات منفی اعتیاد با حضور معتمدین شهر و جمعی از نیروهای متخصص برگزار تا با همفکری و هم اندیشی به مقابله با موضوع پرداخته و راههای پیشگیری و یا درمان مورد بررسی قرار گیرد.

IMG_1192
در این مراسم که فرماندار محترم شهرمان هم در آن حضور داشتند، ابتدا آیاتی از کلام ا… مجید قرائت و سپس سرود ملی جمهوری اسلامی ایران نواخته شد و آنگاه سلام خسروی شهردار شهرمان پس از عرض سلام و خیر مقدم خدمت مدعوین محترم، طی سخنانی ضمن قبولی طاعات و عبادات مسلمانان در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: گرامی می دارم یاد و خاطره شهدای هفتم تیر ، شهدای بمباران شمیایی شهر سردشت و همچنین گرامی می دارم یاد و خاطره ۳۷۰۰ شهید نیروهای نظامی و انتظامی در راه مبارزه با موارد مخدر و نیز بیان نمود گرامی می دارم زحمات ۱۲۰۰۰ جانباز عزیز این عرصه را ، شهردار پاوه در ادامه با طرح یک سئوال آیا اعتیاد یک مسئله اجتماعی است یک مشکل است یا یک بحران بیان نمود مسئله اجتماعی پدیده و گرفتاری است که بالاتر از یک مشکل است یک مشکل بخشی از جامعه را فرا می گیرد وقتی تبدیل به مسئله شد بخش عمده ای از جامعه را در بر میگیرد و وقتی همه را در بر گرفت تبدیل به بحران می شود.

IMG_1171
سلام خسروی در ادامه با بررسی آمار رسمی کشور در امر مبارزه با مواد مخدر اعلام نمودند اعتیاد یک مسئله اجتماعی است و راه حل مبارزه با آن هم فراگیر و عمومی نمودن امر پیشگیری از اعتیاد و دخالت همه قشرهای اجتماعی است و جلسه امروز هم به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و با شعار همگانی نمودن مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده است دیگر هیچ کس نباید در قبال گسترش پدیده خطرناک مواد مخدر بی تفاوت باشد.

IMG_1167
شهردار اظهار امیدواری کرد با توان و اراده جمعی عمومی مردم ضریب هوشیاری خود را در مقابل گسترش این پدیده شوم افزایش بدهیم.

 

IMG_1164
شهردار در نتیجه گیری بحث به نقش مردم در درمان اعتیاد اشاره و بیان داشت بیش از ۸۲ درصد درمان کسانی که مبتلا به مواد مخدر شدند توسط مردم بوده است یعنی مردم مهم ترین نقش را در درمان دارند و به همین دلیل شورای اسلامی شهر و شهرداری پاوه در کنار دو انجمن مردم نهاد که از زحمات آنها تقدیر و تشکر می نمایم نهایت سعی و تلاش خود را در این خصوص بکار خواهند گرفت
دیگر سخنران مراسم، آقای ایده پور فرماندار محترم شهرستان پاوه . ایشان نیز ضمن عرض سلام و خیر¬مقدم خدمت مدعوین محترم ، به نقش ارزنده نهادهای مردمی در امر مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد. وی به قدردانی از زحمات آنان پرداخت و به حمایت همه جانبه از این نهادهای مردمی اشاره نمودند .

IMG_1212
در خلال این سخنرانی ها کلیپی تصویری از انجمن معتادان گمنام پخش شد. در ادامه کونگ فو کاران عزیز شهرمان با اجرای نمایش رزمی به عنوان یکی از مصادیق تندرستی و پیشگیری از اعتیاد به هنرنمایی پرداختند، که مورد استقبال کم نظیر حاضرین در سالن قرار گرفت. دو تن از معتادان بهبود یافته نیز در این مراسم به بیان تجربیات تلخ گذشته خود و چگونگی درمانشان پرداختند

IMG_1197
پایان بخش مراسم سخنرانی دکتر جزا راهگان در مورد اثرات جسمی و روانی مصرف مواد مخدر بود.

IMG_1225

IMG_1204

IMG_1206

 

IMG_1160

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*