۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اطلاع رسانی
بررسی طرح تفضیلی شهر پاوه، محدودیت ها وظرفیت های ایجادی …

بررسی طرح تفضیلی شهر پاوه، محدودیت ها وظرفیت های ایجادی …

به گزارش روابط عمومی شهرداری پاوه و به نقل از پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس:عدم ساخت وساز در محدوده شهر، سواستفاده سودجویان ، مشکلات به وجودآمده ناشی از دور زدن قوانین، تدوین طرح جامع وطرح تفضیلی، تسهیل شرایط درجهت تغییر کاربری والحاق به محدوده شهر، موضوع گزارشی است که در ذیل تقدیم حضور می گردد. […]

به گزارش روابط عمومی شهرداری پاوه و به نقل از پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس:عدم ساخت وساز در محدوده شهر، سواستفاده سودجویان ، مشکلات به وجودآمده ناشی از دور زدن قوانین، تدوین طرح جامع وطرح تفضیلی، تسهیل شرایط درجهت تغییر کاربری والحاق به محدوده شهر، موضوع گزارشی است که در ذیل تقدیم حضور می گردد.

در بعضی مواقع افراد خاصی در پاوه به سان بعضی از شهرها ویا در قالب شرکت های تعاونی قبل از انعقاد توافقنامه با شهرداری وپرداخت حقوقات قانونی ناشی از تفکیک وهمچنین تصویب طرح های تفکیکی توسط کمیسیون ماده ۵ اقدام به خرید وفروش زمین می نمودند، وبا واگذاری آن به افراد غیر مشکلات عدیده ی حقوقی و … را برای خریداران ونیزمدیریت شهری به وجود می آوردند. که تبعات آن را در حذف ویا کاهش فضاهای عمومی شهر از جمله: کم عرض بودن خیابان و پیاده رو، حذف پارکینک، فضای سبز و… می توان مشاهده نمود.

سودجویان حرفه ای که با اشراف اطلاعاتی ، کانال های میانبر را برای اهداف سودجویانه خویش برمی گزیدند، در بیشتر مواقع از حربه اقشارآسیب پذیر جامعه جهت رسیدن به آمال خود بهره می جستند وبا اهرم فشارقوانین را به نفع خود دور می زدند و متاسفانه اینگونه توافقات غیر فنی وغیر اصولی درحواشی شهر مان به وفور انجام گرفته است.

بررسی اسناد موجود حکایت برآن دارد که در بیشتر موارد ضوابط قانونی (بدون اخذ مجوز کمیسیون ماده ۵) مراعات نگردیده وانجام امور بیشتر به صورت توافقی بین شهردار ومالک دنبال می گردید، این توافقات معمولاً سلیقه ای ومصلحتی وبراساس رضایت طرفین انجام می گرفت.( البته ضعف ونقض قوانین در ایجاد این امر نیز بی تأثیر نبوده است)

معاونت عمرانی استاندار که اشراف اطلاعاتی دقیقی از مسائل دارند در طول سالهای اخیر و بمنظور اجتناب از سواستفاده های احتمالی انجام این امر را با تعرفه ای خاص محدود نمود، که درواقع این محدودیت برای شهروندان پاوه به دلیل کمبود زمین و…گران تمام می شد ولذا رغبتی به الحاق به وجود نمی آمد(۸۰ درصد به شهرداری و۲۰ درصد سهم مالک) به هرحال سختگیری موجود منجر به فرار ساخت وسازها از پاوه به روستاهای دوریسان وچورژی …و در ادامه کم شدن درآمد شهرداری پاوه گردید.

بعضی ها نیز که از شورای دور چهارم دلخوش چندانی نداشتند ومنافع خویش را در خطر می دیدند، محدودیت اعمالی را ناشی و متوجه شورای دور چهارم دانستند وبی انصافانه آنان را مورد شماتت خود قرار می دادند….

به هرحال چندی است تعدیل توافقات به عنوان مطالبه شورا دنبال گردید ودر آخرین نشستی که جمعی از اعضای شورای شهر پاوه با جناب مهندس نیک کردار داشتیم ، ایشان را مجاب نمودیم که زدوبند در شهرداری پاوه به حداقل ممکن رسیده واین اطمینان را دادیم که بدون غل وغش ودرجهت مصالح شهر وشهروندان این شهر تعدیلی در توافقات فی مابین به وجود آید که خوشبختانه با وعده معاونت محترم عمرانی استاندار این امر اجرایی می گردد.

 

بررسی طرح تفضیلی شهر پاوه
درهمین راستا صبح امروز به منظور بررسی طرح تفضیلی شهر پاوه ، نشستی با حضور شهردار ، مشاور طرح تفضیلی ، کارشناسان فنی ومالی شهرداری ونماینده شورای شهر در دفتر شهردار تشکیل گردید ومشکلات اجرایی طرح مورد نقد وبررسی قرار گرفت ودر ادامه مقرر گردید ، مهندس سلیمی مشاور طرح تفضیلی حداکثر تا تاریخ ۹۵/۰۸/۲۴ نسبت به تحویل نهایی طرح تفضیلی به شهرداری پاوه اقدام نماید. ( هزینه انجام این طرح بالغ بر ۷۷٫۵ میلیون تومان می باشد (۴۵ میلیون تومانی با مشاور طرح تفضیلی و۳۲٫۵ میلیون تومان جهت عکس برداری هوایی با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح ).

مزید استحضار معروض می دارد: «طرح جامع» و «طرح تفصیلی» ۲ طرح مهم در برنامه ریزی و مدیریت شهری هستند، این طرح هالازم و ملزوم یکدیگرند، طرح جامع خط مشی کلی سیاست های توسعه شهری را تعیین می کند ودر واقع به عنوان راهنما عمل می کند، اما طرح تفصیلی ( چنان که از عنوان آن پیداست) جزئیاتی را شامل می شود که طرح جامع به آن ها به صورت کلی پرداخته است.

لازم به ذکر است تدوین برنامه و تعیین جهات توسعه شهر و تامین نیازمندی های آن، بر مبنای پیش بینی ها و اهداف توسعه شهری در یک دوره ۱۰ساله و بر اساس طرح جامع ناحیه تهیه می شود. اینک که طرح مراحل نهایی خود را طی می نماید، علی محمد میری شهردار پاوه به همشهریان محترم حداکثر تا دو هفته دیگر مهلت داده است تا به جهت تغییر کاربری والحاق به محدوده شهر بتوانند با مراجعه به شهرداری مقدمات کار را فراهم آورند.

 

بدیهی است درصورت عدم مراجعه متقاضیان مناطق مورد نظر، طرح های پیشنهادی آنان از محدوده شهر خارج وسایر پیشنهادات دیگر جایگزین می گردد.

 

img_8395

 

img_8397

 

img_8398

 

img_8399

 

img_8400

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*